Köpvillkor

1. Allmänt

Villkoret gäller för samtliga beställningar och köp som görs av kunden på sydostslap.se. Genom att göra en beställning eller köp hos HT Släp Sydost AB (nedan “Sydostsläp”) ingår du avtalet.

Vi reserverar oss om eventuella tryck- och skrivfel.

2. Beställning

Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa hos sydostslap.se.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till dig via mejl. Din orderbekräftelsen är ditt kvitto på att vi mottagit din beställning från Sydostsläp. Skulle du mot förmodan inte få en orderbekräftelse, var god kontakta oss snarast.

3. Priser

Priserna anges i SEK inklusive moms på 25 procent om du angivit att du vill se priserna inklusive moms, annars visas priserna utan moms, om du har valt det alternativet.

Vi förbehåller oss rätten att priser kan variera i butik och online.

4. Betalning

Din beställning betalas direkt vid beställning i webbutiken.

5. Leveransvillkor

Order
Sänds samma dag. Vår leverantör, TIAB, använder Posten för paketfrakt inom Sverige och TNT i Norge. Skrymmande varor längre än 1,2m eller tyngre varor så som släpvagnsaxlar sänds med Schenker eller annat lämpligt sätt.

Brev
Postens regler för A-post, upp till 1000 gram sändes till fast pris.

Om en transportskada upptäcks vid hemkomst kontakta oss omgående för att registrera en reklamation.

6. Retur

Vid retur hämta en returblankett här eller kontakta TIAB så skickar de en blankett till dig. Beslutar du dig sedan att skicka tillbaka varan skall den vara TIAB tillhanda inom 14 dagar.
Ej komplett ifylld retursedel, eller annan ej godkänd retur efter kontroll av TIAB, skickas tillbaka med mottagarfrakt, alternativ kasseras den av oss efter överenskommelse (se returregler nedan.) I övrigt hänvisar vi till SBFs allmänna leveransbestämmelser(SBF05).

Vid frågor skall kunden kontakta oss via [email protected] och ange ordernummer, de beställa produkternas artikelnummer samt vilken produkt kunden önskar ersättas.

Returregler
Retur inom 30 dagar, ingen returavgift om följande punkter är uppfyllda.
– Returblankett korrekt ifylld och bifogad med retursändningen.
– Varan är oanvänd och oskadd.
– Varans original emballage skall vara intakt och inte vara försedd med någon märkning eller dylikt.
– Satser eller Paket-artiklar skall returneras i komplett skick.
– Frakt betalas alltid av avsändaren

Returer efter 30 dagar lika regler som ovan men med returavdrag på 20 %.

Varor som KIAB inte tar i retur:
– Varor som för oss inte är normala lagervaror (beställningsvaror), Varor köpta vid kampanjer eller utförsäljning.
– Varor som har utgått från vårt sortiment.
– Varor som är mer än 1 år gamla.

Vid retur av varor som är felexpedierade av TIAB – där står de naturligtvis för hela returkostnaden under förutsättning att:
– Du kontaktar TIAB för returnummer (RMA nummer) och berättar vad som blivit fel.
– Då skickar TIAB en returfraktsedel.

OBS! Gods som skall returneras till TIAB, får enbart skickas med Postens företagspaket, SCHENKER eller DHL. Gods som returnerats till oss med Postens privatpaket (utlämningsställe) hämtas inte ut av TIAB och går då tillbaka till avsändaren utan hantering.

7. Reklamation

Vid uppstått problem och önskan att göra en reklamation behöver du kontakta TIAB. Hämta därefter en reklamationsblankett här eller kontakta dem så skickar de en blankett till dig. Beslutar du sedan att skicka tillbaka varan skall den vara TIAB tillhanda inom 14 dagar. Ej komplett ifylld reklamationsblankett eller annan ej godkänd retur efter kontroll av TIAB, skickas tillbaka med mottagarfrakt, alternativ kasseras den av oss efter överenskommelse (se returregler nedan.) I övrigt hänvisar vi till SBFs allmänna leveransbestämmelser(SBF05 ).

Returregel för reklamerad vara
Reklamationsblankett korrekt ifylld bifogas med retursändningen. Ange nettokostnad för returfrakten (krediteras vid godkänd reklamation). En kopia på faktura (mellan TIAB och återförsäljare) och kvitto (mellan återförsäljare och slutkund) eller liknande som bekräftar inköpsdatum, skall bifogas med reklamationsrapporten.

Godkänd reklamation krediteras av oss. Ej godkänd reklamation återsänds på kundens bekostnad eller skrotas enligt överenskommelse.
Reklamerad vara, ifylld reklamationsrapport och kopia på dokument som styrker att varan omfattas av reklamationsrätt insändes på avsändarens bekostnad till TIAB.

8. Produktpresentation

På vissa produktbilder kan den aktuella produkten komma att visas som del av en helhet men det är då bara den aktuella produkten som avses.

För mått och fakta om produkten, var god läs i produkttexten.

11. Färger & bilder

Vi strävar efter att återge färger och texturer på våra produkter så exakt som möjligt, men vi kan inte garantera att de bilder som visas på hemsidan exakt återger verkligheten. Färger kan till exempel även variera beroende på faktorer som bildskärmens inställningar m.m.

Vi använder även bilder från våra leverantörer och har då ingen möjlighet att påverka förutsättningarna vid eventuell färgförändring.

12. Personuppgifter

Vi behandlar personuppgifter i enighet med personuppgiftslagen (GDPR). I samband med din registrering och beställning godkänner du att Sydostsläp lagrar och använder personuppgifterna för att fullgöra beställningen.

Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till någon tredje part förutsatt att det inte krävs för att fullfölja ordern eller avtalet. Vill du bli borttagen eller ändra på de personuppgifter som du angivit var god kontakta oss.

13. Kontaktuppgifter

HT Släp Sydost AB
Arabygatan 84
352 46 Växjö

Telefon: 0470-75 96 70
E-post: [email protected]
Org. nr: 556978-0504

Vill du se priser med eller utan moms?